První dopis – Elizabeth x Jana (textos fáciles con audio)

Ahoj, Jano!

Jak se máš? Doufám, že dobře. Jmenuju se Elizabeth a píšu ti, protože bych si chtěla začít psát česky a  poznat tě. Hned se představím. Je mi 23 let a bydlím ve městě Mexiko. Učím se česky, protože se zajímám o Českou republiku, její kulturu a teď i o slovanskou gramatiku.

Už studuju jeden rok. Ještě je to těžké, ale myslím, že se lepším. Nejzajímavější z českého jazyka je pravděpodobně slovesný vid a souhláska “Ř”. Taky jsou velmi zajimavá zvratná slovesa, protože mnoho z nich funguje stejně jako ve španělštině.

Před nedávnem jsem byla v Česku. Poznala jsem spoustu milých lidí a prohlédla si některá úžasná místa. Naučila jsem se mnoho věcí a moc se pobavila. Doufám, že se tam někdy v budoucnu vrátím.

Co jiného bych ti  o sobě měla říct? Studovala jsem komunikace. Mám ráda psaní, řeč, jazyky, politiku, filozofii a historii. Chtěla jsem se stát novinařkou, ale už o tom nejsem přesvědčená.

Mluvím anglicky a učila jsem se italsky, ale přestala jsem, protože jsem neměla čas. Chci začít opět, protože se mi italština moc líbí. Chtěla bych se taky učit německy nebo francouzsky, ačkoli mi nejde dobře ani neměcká a ani francouzská výslovnost.

Co mi můžeš říct o sobě? Umíš nějaký jiný jazyk? Už jsi byla v Mexiku nebo v jiné zemi Ameriky? Tady právě prší. Tady ve městě je léto je moc vlhké a nepřijemné. Předpokládám, že v Česku máte slunečné počasí. To musí být krásné.

Líbí se ti, kde bydlíš? Pojedeš někam na dovolenou? Já nepojedu nikam. Nemám peníze a musím psát diplomovou práci. Studuješ něco nebo pracuješ? Co ráda děláš když máš volný čas?

Těším se na tvou odpověď a doufám, že budeme přátelé.

Texto y voz: Elizabeth Sánchez

Elizabeth estuvo de intercambio medio año en Brno pero empezó a estudiar el checo desde cero apenas hace un año (una hora a la semana). Aunque hay que mencionar que Elizabeth es una estudiante realmente muy aplicada y con mucho talento para los idiomas, por lo que no todos los estudiantes de checo logran el mismo nivel en un solo año. El texto fue corregido por mí pero tenía muy pocos errores. ¡Felicidades, Elizabeth!

Esta entrada fue publicada en Dopisy - Elizabeth x Jana - textos faciles con audio, El Checo. Guarda el enlace permanente.

4 respuestas a První dopis – Elizabeth x Jana (textos fáciles con audio)

  1. Myslel jsem že ona neexistovala ale potom jsem četl poslední odstavec (který je španělský)! Gratulace k výborně češtině! (Tamaro, myslíš že ona bych chtěla mluvit a procvičit češtinou se mnou?

    Eduardo Se Santiago

  2. czechmex dijo:

    Perfecto. Aunque ahora realmente estoy con horarios completamente cubiertos. Pero me daria gusto verte. Cuidate.

Responder

