Pozdrav z Mechulinova – III. (pokracovani)

Tak letenky nebudou… Vcera jsem si totiz hystericky studovala novou spanelskou abecedu a priklady psychometrickych testu hispanskeho sveta a ouhle, uplne vedle jsem byla. Dneska rano jsem si to nastradovala na test, mimochodem zajimave je, ze prestoze vas vsude upozornuji, ze firma je VELMI hakliva na pozdni prichody, tak nikomu nevadi ze 75 procent uchazecu o misto prijde na testy se zpozdenim, a jeste se  zastupce firmy pta, jestli chudinky uchazeci uvizli v doprave…

Mno a po te co se vsichni ostatni konkurenti dotrousili nam byla rozdana slozka vazici asi pul kila, tuzky, guma a propiska. A nastalo prekvapeni… psychometricky test byl vcetne zadani cely v anglictine. Chapu ze americka firma vyzaduje aspon zaklady jazyka, prestoze se jedna o post, na kterem anglictinu zase az tak moc uzivat nebudete, ale co mi uz nepripada uplne logicke je to, ze se predpoklada ze takovy uchazec bude schopen pochopit zaludne otazky psychotestu, jehoz prvni cast tvorily predevsim synonima a anglicka ci americka prislovi a jejich vyznam. Pravepodobne pak bude zamestnanec takove znalosti uplatnovat pri rozhovoru klientem ve versich – v anglictine samozrejme… Ostatne i pracovnice personalniho oddeleni na nas po zacatku testu mluvily uz jen anglicky…

Co ale nechapu uz vubec, proc proboha se muj zivotopis octl mezi sesti vybranymi, kdyz je v nem uvedeno ze moje uroven anglictiny je naprosto a doslova prumerna. Prumerna znalost anglictiny v Mexiku, bych rekla, se omezuje na schopnost neumrit hlady a byt schopen zvladnout jednoduche situace – ve vetsine pripadu jen pokud je druhy anglicky mluvici taky hispanec, protoze hispansky prizvuk jen tak pravy anglosas neni schopen desifrovat.

Kdo me zna dlouho a osobne, pravdepodobne vi, ze spanelsky mluvim tak jak mluvim prave proto, abych se vyhnula nenavidene anglictine. Coz mi ale znacne komplikovalo  zivot a evidentne stale komplikuje. Vsechno zacalo na stredni skole, kdy nam byl pomerne inteligentni a schopny cesky profesor vymenen v ramci modernizace za naprosto stupidni a neschopne individuum, jenz profesorem nejde nazyvat, americkeho puvodu. Uprimne a vzajemne jsme se nenavideli a ja od te doby anglictinu ignorovala jak je to slo. (Dodatek – Americke individuum bylo vyhozeno nasledujici rok po te co jsem udelala maturitu – ze spanelstiny 😀 – a bylo nekym videno jak na Karlove moste s zebrackou cepici drnka na kytaru. Jen pro predstavu jak velky to byl talent.)

Prestala jsem ji ignorovat na par tydnu pred mym planovanym vyjezdem do Istanbulu… nikdo se neodvazil po me chtit turectinu (tahle kapitola zustala temer v zapomeni. Ano, ja hispanomilec jsem zazadala o prelozeni do Istambulu na zaklade toho, ze Gabriel zil v te dobe v Kanade a navic me nechtel 🙂 jsem se rozhodla dat si od Latinske Ameriky pokoj, cesi o me nikdy nejevili moc zajem, a tak me napadlo zautocit na turky :D… nastesti si to Gabriel rozmyslel v cas a me vyslani jsem zrusila). Kazdopadne jsem v te dobe mela podstoupit zkousku z anglictiny. Po zruseni cele teto akce, vcetne planovane zkousky, a navratu k Mexiku jsem anglictinu odlozila uplne a zacala ji oprasovat az diky Tonnerkam (panenkam znacky Tonner).

Kdo by to byl rekl! Nejdriv jsem zacala komunikovat s prodejci, pak s jinymi sberateli a dneska i s klienty. V podstate anglictinu pouzivam denne -psanou… jenze jednoduchou. Jsem schopna se dohadovat s migracnim urednikem v USA, jsem schopna si rict o jidlo nebo si i s nekym chvilku nezavazne povidat (pripadne verohodne odkyvavat dlouhy monolog nektereho z mych ci gabrielovych kanadskych pribuznych :D), ale vyplnovat psychometricky test plny prislovi to teda fakt schopna nejsem. Takze jsem zpanikarila a pani personalistce pekne spanelsky rekla, ze to vzdavam. Jsem proste osel… vzdala jsem to totiz v momente kdy jsem se tema prislovima prokousala (jestli spravne to netusim – pravdepodobne ne) a dosla do matematicke casti, kde uz tak moc o anglictinu neslo. Scita se a odecita asi vsude stejne…

Kazdopadne i kdyz si nadavam, ze jsem takovy pako, ze jsem se nechala zastrasit, tak zase na druhou jsem si oddychla, ze se nic tak desiveho jako denni osmihodinova pracovni doba realizovat pro zatim nebude. A jak jeste rika muj svara: Neco pozitivniho na tom, ze jsem test neabsolvovala je – aspon velky severni bratr nemohl zjistit ze mam o par kolecek mene :D.

Esta entrada fue publicada en Pozdravy z Mechulinova. Guarda el enlace permanente.

2 respuestas a Pozdrav z Mechulinova – III. (pokracovani)

  1. DonaMilos dijo:

    a je to :o))) ale vypada to, ze te to spis pobavilo, nez zkrusilo a to je moc dobre :o))

    • mno zkrusilo trosku… neb si nadavam, ze jsem to aspon mohla dodelat a pak by se videlo. Neverim tomu, ze je pro ten post vazne potreba takova uroven anglictiny :(. Mno ale zase na druhou stranu me to nakoplo. Hned jsem se pustila do siti… asi po dvou mesicich (kdyz nepocitam pinduv kostym na Halloweena :D. Mno a taky k tomu ze si k te angline fakt sednu, protoze to neni nikdy na skodu, ze… Williams ne Williams… toho uz jsem prekonala urcite… dokonce bych rekla ze od te doby jsem nepoznala snad zadneho americana – debila. Vlastne jo, ale byl hispanskeho puvodu 😀

Responder

