Prvni pozdrav z Mechulinova :D.

Vlastne tenhle muj prvni pozdrav neni vubec prvni. Driv jsem se snazila obcas neco sesmolit na mych osobnich strankach, ale diky blogum se stalo vsechno mnohem jednodussi a vyhledatelnejsi, tak proc platit hosting… takze tohle je muj prvni pozdrav po letech a prvni na tomto blogu. Ah a prosim, stejne jako na webu, omluvte me psani bez diakritiky a s hrubkama – pisu na spanelske klavesnici a muj cesky pravopis dostava nepretrzitym pouzivanim spanesltiny dost zabrat. Nechci se stresovat jestli se tim bude citit nekdo urazen. Pokud se tim nekdo citi urazen, prosim necht opusti okamzite tento blog a jde se uklidnit na nejaky s diakritikou a bez hrubek. Dekuji!

Pred par dny, presneji v sobotu vecer, tomu bylo prave 10 let co jsem poprve pristala v Mexiku. Byla to moje uplne prvni navsteva a byla uzasna. Ruzove bryle pracovaly na plne obratky a tak kdyz jsem pak po trech naprosto skvele stravenych tydnech odletala zpet do Prahy brecela jsem tak, ze si o me posadka letadla delala starosti :D.

V unoru 2003 jsem pak priletela podruhe, taky jako turista, jenz si tenhle raj na zemi uziva aniz by si vsimal co se skryva trosku hloubs. Tenkrat byl muj pobyt plny “bobriku odvahy”, ktere mely za ukol zjistit, zda jsem tu schopna zit trvale. Bobriky jsem splnila uspesne a tak v cervnu roku 2003 jsem pristala rozhodnuta stravit v teto zemi zbytek meho zivota.

Za tech osm let se toho zmenilo hodne, vcetne me. Ruzove bryle prestali fungovat pomerne brzo. Me idealy o raji na zemi byly rozdupany snad jeste driv :(. Ale i pres to vsechno, snad proto ze jsem trosku masochista, tu stale jsem a dokonce Mexiko i s jeho chybami stale miluji. Dokonce tolik, ze si nejsem vubec jista, jestli bych byla schopna si zbalit kufry a vratit se do Prahy, pokud by se moje cesko-mexicke manzelstvi (coz jak se mylne predpoklada je jedine, co me tu opravdu drzi) rozpadlo.

Mozna muj pohled na Mexiko nebude odpovidat pohledum ostatnich cechu zijicich v teto zemi. Mozna ze je muj pohled naprosto opacny. Mozna je to tim, ze jsem byla, jsem a budu vzdycky tak trosku divny pavouk a je vlastne uplne jedno, kde zrovna ziju. Ale na druhou stranu si myslim, ze prave muj pohled je pomerne objektivni, protoze jsem nikdy netihla ke stereotypum. Jako osoba fascinovana cizimi kulturami davno pred tim, nez jsem se poprve octla mimo CR, nedelam urychlene zavery o inteligenci majoritni spolecnosti pokud se nechova tak jak bych se chovala ve stejne situaci ja – neco bohuzel velmi velmi casteho u evropanu zijicich v Mexiku.

Diky tomu, rekla bych, nemam predsudky. Tedy spis lepe receno, nemam predsudky o mexicanech, bohuzel to same nemuzu rict o mych predsudcich vuci ceske a vubec cizinecke komunite v Mexiku. Ja dospela tak daleko, ze se cechum v mexiku az na male vyjimky radeji vyhybam.

Je hrozne jednoduche udelat unahlene zavery o naprosto odlisne kulture, ktera se ale na prvni pohled tvari pomerne podobne jako ta evropska. A je to jeste jednodussi, kdyz si nekdo tyhle zavery udela po par tydnech jako turista nebo i po letech avsak stravenych ve svem malem cesko-mexickem ghettu (ktere se vetsinou sklada z ceskych kamaradu, mexickeho partnera a mexickych kamaradu partnera).

Dalsi vec, ktera pravdepodobne ovlivnuje znacne moje nazory je ta, ze se nepovazuji za minimalne zajimavou osobu jen proto ze jsem se souhrnem okolnosti dostala do Mexika. Zivot v exoticke zemi neni o nic exotictejsi nez zivot v CR. Proto nemam potrebu okouzlovat mym uzasnym zivotem ty mene stastne, jenz zustali v CR :D. Opravdu neni cim okouzlovat, uprimne myslim ze zivot je mnohem jednodussi, pohodlnejsi a hezci v CR. Zalezi jen z ktereho uhlu pohledu se na to divate a na co mate povahu. Napriklad moje fotky z Cancunu jiste u vetsiny evropanu zpusobi smutny povzdech nad cenou zajezdu do Karibiku, stejne tak jako u mexicanu to same zpusobi ceny letenek do Parize, Londyna, Barcelony, PRAHY!… Vsude, bez ohledu na kulturni zvyklosti,  jsou lide hodni a zli, mili a neprijemni, intelignetni a ignoranti…. a procentualni slozeni je vsude stejne. Zadna kultura nevychovava vic idiotu nebo vic inteligentu nez nejaka jina!!! Jen je treba vsechno soudit trosku pomaleji a bez te velmi caste evropske nadrazenosti, ktera neni znamkou niceho jineho nez pomuchlaneho sebevedomi obaleneho do prumernosti.

Takze na zaver tohoto prvniho pozdravu 😀 – co z toho vlastne vyplyva? Ze moje nazory jsou uplne divne, nepodporene vetsinou a ja si naivne myslim ze jsou objektivni :DDD

Esta entrada fue publicada en Pozdravy z Mechulinova. Guarda el enlace permanente.

Responder

